vrijdag 13 augustus 2021

Soep

Alles loopt in de soep. De klachten na corona zijn inmiddels long-covid geworden. En de nadruk ligt op 'long', want het gaat echt een langdurige zaak worden. Naast dat ik erg weinig energie te besteden heb op een dag, werken ook mijn hersenen erg traag en kan ik me slecht concentreren. Stukjes schrijven komt er helaas niet van met een soephoofd...

Ook de moestuin is wederom geen succes dit jaar (ik krijg een déja vu...) Ondanks mijn beproefde methode om slakken te bestrijden hebben ze dit jaar toch gewonnen. Ik ben gewoon te weinig in de tuin geweest om het onder controle te kunnen houden. Omdat het zo vochtig was kwamen ze in grote getalen vanuit het aangrenzende weiland naar mijn sla en andijvie gekropen, en toen was er geen houden meer aan. En toen ze er toch waren, namen ze de aardbeien, bieten, uien, courgettes en boontjes ook gelijk maar even mee.

Ze hebben ook hun collega's meegebracht. De coloradokever nam de aardappels te grazen, en de aardvlooien namen de raapstelen, raapjes en rucola voor hun rekening. Een leger pissebedden at de rest. Tel daar nog late vorst, veel regen, weinig zon en tomatenziekte bij op en dan kun je wel uittellen dat het niet zo best gesteld is met de oogst dit jaar. Gelukkig zijn we er niet van afhankelijk, volgend jaar beter. 

We hebben nog lekker twee weekjes vakantie voor de boeg. Met een beetje geluk levert dat genoeg energie om daarna weer een keer een stukje te schrijven. Fijne zomer nog allemaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...