donderdag 25 maart 2021

Moestuin

Wie dit blog al volgde vóór mijn grote blogpauze, gelooft dit niet: sinds een paar jaar heb ik een volkstuin. Echt waar. Een echte. En ik heb nog niet opgegeven. Waarschijnlijk moet ik dit even toelichten. In het verleden heb ik namelijk nogal wat aangemodderd met het kweken van groenten, in mijn eigen achtertuin. (Lees hier meer over mijn eerdere mini-moestuin.) Meestal ging het, na een gesmeerde start, al snel gierend mis, vrijwel altijd door slakken. Hoe ik dat tegenwoordig voorkom, zal ik binnenkort een keer vertellen. 

Het duurt een paar jaar om een tuin goed op de rit te krijgen, en na alle werk wat ik er in de afgelopen jaren heb ingestoken had ik goede hoop voor seizoen 2021. De plannen lagen al klaar en de zaden waren al binnen. Toen bereikte het virus een paar weken geleden helaas ook huize Groener Leven. De afgelopen twee weken was ik volledig uitgeschakeld, maar nu gaat het gelukkig langzaam ietsje beter. Iedereen is na elkaar 'aan de beurt' waardoor de quarantaine eindeloos duurt. De moestuin moet dus nog even wachten. 

In februari/maart is er altijd veel te doen in de tuin. Fruitbomen snoeien, compost op de bedden, onkruid wieden en de eerste zaadjes kunnen al de grond in. Dit jaar dus een latere start, maar gelukkig kunnen we thuis al wel beginnen met voorzaaien. Paprika, aubergine, pompoen, komkommer en andijvie staan al te ontkiemen in de vensterbank. Binnenkort het kweekkastje maar weer eens tevoorschijn halen, dan ga ik daar alvast wat dingen in zaaien zoals sla. Dan gaan we daarna gewoon een inhaalslag maken.






2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...