woensdag 11 april 2012

Kekke knietjes

Zuinigheid met vlijt...




... maakt kekke knietjes.

9 opmerkingen:

  1. Oh leuk zeg! Wilde van die kniestukken kopen voor zoontje zijn versleten hosen, maar dit is ook echt tof. Heb je ze van een webwinkel toevallig?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De poppetjes zijn strijkapplicaties van de eksjen (een van de weinige dingen die ik daar koop) en de bloemetjes heb ik zelf gemaakt van een restje stof, waar ik plakvlieseline achter heb gestreken. Als je vliesofix hebt is het nog handiger, want dat plakt aan 2 kanten. Vastzetten met een festonsteek, en klaar is kees. En je kan natuurlijk ook een auto maken, of wat je wilt.

    Je kunt ook een kniestuk maken van een oude spijkerbroek, las ik laatst in een oud nummer van de Genoeg. Vormpje knippen, met de naaimachine afzigzaggen met een leuk kleurtje, en dan met de hand met datzelfde garen op de broek naaien. Is ook weer verwisselbaar, als daar ook weer een gat in komt...

    Extra tip, vooral voor maillots en leggings: ´dicht´ eerst het gat voordat je er iets overheen naait, anders blijven ze er aan de binnenkant met de tenen in hangen en scheurt het nog verder open.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog!
    Op mijn blog plaatste ik vandaag een shirtje, waarop ook met Vlisofix is gewerkt. Je kan er erg leuke resultaten mee verkrijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk gedaan! Dat zijn luxe knietjes vanaf nu!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...