woensdag 27 februari 2013

Beginnen met zaaien en planten? Bewaar je melkpakken!

Al een tijdje heb ik wat tuingereedschap op mijn verlanglijstje staan, zoals zo'n speciale schep voor potgrond. Nooit gekocht natuurlijk, want waarom zou ik nog een schep kopen. M'n eigen schepje voldoet ook, het knoeit alleen wat meer met een klein schepje, en dan moet ik dus meer vegen.
Maar nu heb ik een ideetje gevonden (op Pinterest natuurlijk weer) om er zelf een te maken van een plastic melkverpakking. Hebben we nooit, maar valt vast wel ergens te ritselen. Ben benieuwd of het lang meegaat, maar het idee alleen al is gewoon leuk:

De um vasilhame fazer uma pá.
helaas wordt niet vermeld wat ze erop kwasten, maar ik
vermoed dat dit een soort lak of kunsthars is om het
plastic harder te maken

Of wat dacht je dan van deze:

I see these ideas and can't believe that I haven't thought of it before!!! Dirt scoop - would be great for the sandbox or the beach as well

En deze is ook leuk:

watering can from milk jug

Klik op de foto's voor een link naar de 'bron'. 

Mochten het werkelijk briljante uitvindingen zijn dan zal ik er later melding van doen.
Heb jij ook wel eens tuin-benodigdheden zelf gemaakt? 

8 opmerkingen:

  1. die scheppen worden hier heel veel gemaakt om de gemalen mais aan de beesten te geven en er wordt niets op gesmeerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te weten, dat je er niets op smeert, dat scheelt weer wat werk en uitzoekerij. Dan ga ik het ook gewoon zo proberen!

      Verwijderen
  2. Handig! Komende tijd voor al mijn bak plannen redelijk melk nodig. Misschien een keertje zo eentje mee nemen. had handig geweest gisteren bij het voorplanten van wat dingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik neem altijd de bakjes mee van snoeptomaatjes die mensen op mijn werk weggooien om voor te zaaien, er zitten deksels bij met gaatjes dus erg handig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja da's ook een idee. Ik wilde het weer proberen met eierdozen, maar vorige keer begonnen die te schimmelen.

      Verwijderen
  4. vanmorgen maar eens voor gaan zaaien. een plastic bakje van snoeptomaatjes in de bodem gaatjes gemaakt ,grond erin en zaadjes en het geheel in een ander snoeptomatenbakje gezet , door de gaatjes in de bodem kan het overtollige water in het onderste bakje lopen dus staan ze nooit te nat, dekseltje erop en zo nog 6 andere bakjes gemaakt met verschillende soorten groentes, alle bakjes in een wijnkistje gezet en vanmiddag lekker buiten in het zonnetje gezet en tegen de avond toen het weer kouder werd weer binnen gezet, super handig en leuk minituintje , kosten alleen de zaadjes en de grond de andere spulletjes uit het afval gered en dus gratis .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ideeen zeg! Dit vind ik wel wat om als kadootje te geven. Zo'n melkfles kopen wij vaak en als hij leeg is neemt het weer zoveel plek in in de plasticbak. De dop recyclen we al, die sparen we voor iemand uit de buurt die daar weer een hulphond meer bij elkaar kan sparen (?).
    Nu kan de fles dus ook gerecycled worden, samen met wat vrolijke tomatenplantjes is dit toch een leuk weggevertje?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...