zondag 23 oktober 2011

Wasmiddel update en profielfoto

Sinds ik wasmiddel heb gemaakt, heb ik alweer een behoorlijk aantal wasjes gedraaid, want ik lag een beetje achter door het klussen in huis. De eerste paar wasjes gingen goed, maar daarna had ik wat wasgoed wat toch minder goed schoon werd. Vooral geurtjes leken er niet uit te gaan. Daarom heb ik naast het wasmiddel wat extra soda toegevoegd, en daarmee leek het wat beter te gaan. Maar of het echt geschikt is voor het 'zware' werk? We gaan het zien.

De flessen die ik heb gebruikt schenken niet zo goed, de opening is te smal. Het wasmiddel is zo dik geworden, dat je het beter met een lepel kunt scheppen. Dus ik ga op zoek naar een andere verpakking. Iemand tips?

9 opmerkingen:

  1. Sowieso af en toe een was doen op 90 graden, tegen de wasluis of hoe het ook heet. Anders gaat je was stinken en je wasmachine dood.

    Ik doe dat eens per twee weken maar ik was ook niet zo veel.

    Heb mijn wasmiddel in een emmer en daar schep ik wat uit met een bekertje. Erg snotterig.

    Eigenlijk best ranzig. Je kan ook voor weinig wassen met wasnootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik knijp altijd flink in de fles, dan schiet er een soort klont uit, door dan vervolgens de fles omhoog en naar beneden te bewegen, breekt die klont ergens door. Dat floept dan zo de wasmachine in. En ook dat klinkt wel heel erg ranzig...

    Ik vind alle plaatjes leuk, vooral die van die appel. Maar ik vind die ene die je nu hebt ook heel leuk hoor! En om eerlijk te zijn zou ik denken dat de meeste lezers je vast niet meer of minder serieus zouden nemen vanwege een profielfoto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat het wasmiddel betreft: de witte was doe ik zelf op 60 graden anders wordt het niet schoon. Soda onttrekt geurtjes dus dat moet er echt wel in. En wat valhalla zegt: af en toe op 90 graden wassen of de machine leeg laten draaien met een schep soda of azijn. Dat is voor de vaatwasser ook goed.
    Je kunt ook een paar druppels lavendelolie of andere lekkere olie aan het wasmiddel toevoegen.
    Voor delicate was kun je natuurlijk best een keer Robijn kopen o.i.d. Tere weefsels kunnen niet zo goed tegen soda.
    Wat de profielfoto betreft, daar moet jij je zelf lekker bij voelen dus zou ik kiezen wat je zelf mooi vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer gaan bloggen dus? Leuk! (Jaja, spuit11 komt er ook achter hoor ;) )

    Vind zelf die van tinkerbell het leukste, komt lekker fris over.

    Doe je dan ook azijn erbij als wasverzachter, of hoeft dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat jullie ervaren dat je met dit wasmiddel op hoge temperaturen moet wassen, dat schiet mijn eco-doel weer voorbij. Ik vraag me sowieso af wat milieuvriendelijker is, dat ga ik nog uitzoeken. En bedankt voor de tip m.b.t. wasluis, heb ik nog nooit van gehoord, ga ik ook uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De appel is leuk!
    Ik ga het wasmiddel ook eens proberen, ben er erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik maak wasmiddel en doe dit in een 5 ltr. jerrycan. Gehaald bij de garage, die gebruiken wasbenzine dus de can is schoon vanbinnen. Bij witte en bonte was doe ik er soda bij. Mijn wasverzachter is azijn. En wat kouder wassen betreft; op lage temperaturen gaan de schimmels en bacteriën niet dood. Dus ik blijf ouderwets, als het om de was kan dan op 60 graden of hoger.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...