zondag 7 november 2010

De No Impact Week is begonnen!

Met frisse moed zijn we vandaag begonnen aan de No Impact Week. Doel is je bewust te worden van je gedrag, en om uit te vinden of groener leven bij je past. Net iets voor ons dus...

De start was appeltje-eitje. Het thema van vandaag is consumeren, of consuminderen in dit geval. Hoe makkelijk is dat op een zondag als de winkels gesloten zijn? Maar het wordt iedere dag moeilijker, want er komt steeds iets bij. Morgen zo min mogelijk consumeren, én op je afval letten. Dat wordt even iets lastiger met een kind in de luiers...
De handleiding bevat gelukkig een groot aantal links, zodat je op zoek kan gaan naar goede oplossingen, tips en alternatieven.

De thema's die verder nog aan de orde gaan komen: vervoer, voedsel, energie, water en doe-iets-goeds.
Wie heeft er nog bruikbare tips?

Wil je meer weten, kijk dan op http://noimpactweeknl.wordpress.com/about/

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe je deze week gaat ervaren!

    Ik heb wel een tip over afval. Ik heb sinds ik plastic recycle veel minder afval. Als ik klaar ben met de afwas gooi ik het water niet direct weg, maar spoel dan even het plastic af wat ik later (eenmaal weer droog) bij de rest van het plastic doe. Plastic bakjes en verpakkingen gaan erin, maar ook lege shampooflessen enzo.

    Gevolg: mijn oude afvalemmertje staan heel lang ongebruikt buiten! 'Gewoon' afval prop ik in een leeg melkpak bijvoorbeeld en gaat de zwarte bak in. Als ik dan zie hoewenig afval ik na twee weken heb, en vol de bakken van de buren zijn... Best een verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! Leuk om daar aan mee te doen. Ik ken het boek wel, maar van deze week had ik nog niet gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...