dinsdag 12 oktober 2010

Internettarief

Een jaar of twee geleden zijn we verhuisd, en toen zijn we overgestapt naar een groene energieleverancier, wat overigens uitstekend bevalt.
Nu draag ik het milieu een warm hart toe, maar daarnaast koester ik ook warme gevoelens voor het leuke groene spaarvarkentje wat op mijn nachtkastje staat, en met name de inhoud daarvan.

Omdat ik me afvroeg of het energie tarief wat we betalen wel zo gunstig was, ging ik voorzichtig op zoek.
En wat bleek? Op de site van onze huidige, groene leverancier, werd een 'internettarief' vermeld, wat uiteraard lager was dan het tarief wat wij betalen. Nu ben ik er nooit zo gecharmeerd van als blijkt dat je bij je eigen leverancier een goedkoper tarief kunt krijgen, maar dat dat niet wordt toegepast omdat je zelf niet hebt opgelet, niet zo klantvriendelijk.

Ik besloot te bellen, en er werd gelijk opgenomen, waarna ik vervolgens gelijk werd geholpen door dezelfde persoon die mijn telefoontje beantwoordde. Volgens mij behoorlijk uniek in energie-land. Ik besloot ze nog een kans te geven.
Het internettarief is bedoeld voor nieuwe klanten, en is een jaar geldig. Terugkijkend in onze gegevens zag mevrouw dat dit tarief nog niet was toegepast, en heeft het gelijk in orde gemaakt zodat we er alsnog een jaar gebruik van kunnen maken.
Kosten: 5 minuten werk. Baten: 100 tot 200 euro, afhankelijk van hoeveel energie we nog gaan besparen. Niet gek dacht ik zo! Bespaartip uit de categorie 'brutalen hebben de halve wereld'.

En wat het besparen van die energie betreft: we hebben een energiemeter gekocht, en ik ga deze week eens testen wat onze energieslurpers zijn (apparaten bedoel ik dan, niet onze twee rauskabouters)...

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...